راهکارهای طب سنتی برای سالم زیستن در پاییز

راهکارهای طب سنتی برای سالم زیستن در پاییز

رزرو تبلیغــات

تعرفه تبلیغات
logo
تعرفه تبلیغات تعرفه تبلیغات

شمـا میتوانیــد برای دیافت آخرین مطالب و آگاهی از آخریـن اخبــار موزیـک در ایمیـــل خـود در خبــرنامـه ثـبت نـام کنــید

طب سنتی از نگاه دستیار دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تدابیری را برای شاد و سالم زیستن در فصل پاییز ارایه می کند.

دکتر محدثه کمالی گفت: پاییز با مزاج سرد و خشک خود برای افراد با مزاج گرم و تر، بسیار مناسب و عامل صحت است و مانند دارو عمل می کند و برای افراد با مزاج مشابه خود یعنی سرد و خشک، به منزله تشدید علایم و بروز بیماری است.

وی افزود: از نظر حکمای طب سنتی ایران پاییز دارای مزاج سرد و خشک است و هر فصل سال، برای کسانی که مزاج صحی آنان با آن فصل متناسب می باشد، سازگار و برای مزاج غیر متناسب، ناسازگار است و از سوی دیگر هر فصل بیماری هایی در پی دارد که متناسب با طبع فصل است.

این دستیار طب سنتی گفت: حکما فصل پاییز را فصل پر بیماری می دانند و یکی از مهمترین دلایل آن را نیز متغیّر بودن هوا در طول روز است.
وی بیماری های شایع یا تشدید شونده در این فصل را شامل خارش پوست، اگزما، شوره، ترک پوست، دردهای مفاصل، درد و بزرگی طحال، تب ها، ادرار قطره ای، سخت ادراری، کم خونی، وسواس، افسردگی، ورم لوزه، دردهای سیاتیکی، انسدادهای روده ها، ورم حلقی، انگل های گوارشی، بیماری های ریوی، عفونت های ویروسی و پوستی عنوان کرد.




بازدید : 195 | تاریخ : 4 تير 1396 ساعت : 22:49 |
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: